myynti-iltamat_www_logo

Konkreettista myyntiopastusta ja kannustavaa takapuolelle potkimista pienyrittäjille kautta Suomen: Myynnin pelko on konkurssin alku!

Tervetuloa tekemään Myynti-iltamat tapahtumaa kanssamme!

Tältä sivulta löydät KAIKKI valmiit sisällöt Myynti-iltamien markkinointiin sekä käytännön ohjeita järjestelyihin. Mikään ei tietenkään estä teitä tekemästä juuri sellaista omaa markkinointia kuin haluatte, mutta näillä pääsette alkuun. Muista kuitenkin aina mainita kiertueen maksavat pääkumppanit Elo, Fennia, Millpoint ja Pihlajalinna. 

Pääsette kuvapankkiinne klikaamalla tästä.  Jos et löydä linkin takaa oikean kokoista kuvaa, pyydä sopivaa: tanja@tuplaamo.fi

Suora ilmoittautumislinkki Mikkelin tapahtumaan on tämä: https://myynti-iltamat.fi/tapahtumat/mikkeli/

LUE ohjeistus huolella. Lue erityisesti kohta “Onhan nämä tehty”

Mikäli et löydä kysymyksiisi vastausta tältä sivulta, ota yhteyttä Sirjaan: sirja@tuplaamo.fi / +358400673039.
(HUOM! Sirja on hiihtolomalla viikolla 9. Tällöin ole yhteydessä kiertue@myynti-iltamat.fi, mikäli kiertueesta on kysyttävää.)

Kertauksena

  1. Tehkää aktiivista yhteistyötä naapurikaupunkien ja kuntien, yrittäjäjärjestöjen, kehitysyhtiöiden ja muiden kanssa. Yhteistyötä voi ja kannattaa tehdä; yrittäjäjärjestö,Kauppakamarit, Nuorkauppakamari, Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset jne.
  2. Tilaisuuden kuluja voi sponsoroida ulkopuolinen toimija, kunhan ne EIVÄT kilpaile Fennian, Elon, Pihlajalinnan tai mainoslahjayritys Millpointin toimintojen kanssa. Myös pankit ovat valitettavasti rajattu kiertueen maksajien toimesta ulos, koska ne tarjoavat usein myös vakuutuksia. Yritykset jotka tarjoavat myynti- tai markkinointipalveluita/koulutuksia, eivät voi olla paikallisia kumppaneita.
  3. Illan tulee olla maksuton osallistujalle.
  4. Illan tulee olla avoin kaikille. Käyttäkää iltaa uusien asiakkaiden/jäsenien hankintakanavana, kutsukaa siis vanhoja, uusia ja potentiaalisia jäseniä. Muistakaa kutsua myös oppilaitostenne yrittäjyyskasvatusopettajia ja opiskelijoita.
  5. Kertokaa tapahtumasta sähköpostitse, nettisivuillanne sekä sosiaalisen median kanavissa. Mikäli käytätte printtimainontaa, saatte siihen valmiin materiaalin (tästä oma ohjeistus kohdassa Markkinointi).
  6. Lähettäkää aktiivisesti tiedotetta paikallisille medioille (saatte tiedotteen viikolla 10)
  7. Markkinoikaa tilaisuutta. Tehokkaimmaksi kanavaksi on todettu Facebook ja siellä etenkin niin, että työntekijät jakavat tapahtumaa henkilökohtaisessa profiilissaan. Tapahtuman tieto verkkosivuilla ei riitä. Toisto on tehokasta! Käyttäkää aktiivisesti sosiaalisen median kanavia. Tehokkaita kanavia osallistujien haalimiseen ovat Facebook, Linkedin, Twitter.

 

Onhan nämä tehty?

 

  1. Ilmoita Sirjalle tapahtumapaikan osoite, maksimiosallistujamäärä ja mahdolliset saapumis- /pysäköintiohjeet. Varmista, että tapahtumapaikalle pääsee jo kello 13 kasaamaan ständejä.
  2. Jos tapahtumapaikalla on tekniikkavastaavaa, toimita yhteystiedot Sirjalle
  3. Mikäli tapahtumapaikalta ei löydy videotykkiä (tai sen laatu on huono) kerro Sirjalle
  4. Mihin (aulaan/kahvioon/juhlasaliin..) on varattu tilaa neljän pääkumppanin ständeille (2,5 x 4 metriä / kumppani)? Jos olet epävarma riittääkö tila, soita Sirjalle.
  5. Kerro Sirjalle milloin viimeistään tarvitsette allergiatiedot tarjoiluja varten.
  6. Toimita logo(t) sekä mahdollisten paikallisten sponsorien logot pian mielellään pdf-muodossa, jotta saamme tuotettua teille kuvamateriaalit omalla logollanne markkinointiin.

Lähetä tiedot: sirja@tuplaamo.fi tai soita +358400673039

Järjestelyt

Tauot/tarjoilut ovat aikataulun mukaisesti kello 15.30 – 16.30 ja kello 18.00 – 18.30. Ihmiset saapuvat näihin tapahtumiin paikalle ajoissa.

Pyrimme tietenkin viestinnässä tarkentamaan, että tarjoilu alkaa kello 15.30 ja itse ohjelma kello 16.30, mutta osa on aina hätähousuja. Tarjolla olisi hyvä olla vettä, kahvia ja teetä sekä suolaista/makeaa purtavaa.

Esimerkiksi Myynti-iltamilla Porissa tarjoiltiin bruschettaa alkuun ja toisella tauolla kääretorttua Muistakaa, että osallistujilla on pitkä päivä takana. Mitä parempi tarjoilu, sitä tyytyväisempiä ovat asiakkaat. Kiertueen pystytys vie oman aikansa. Kiertuepakussa matkustavat normaalisti kouluttaja Pasi ja äänimies Kimmo (välillä mukana on yksi apuri Tuplaamosta), jotka kokoavat kaikkien yhteistyökumppaneiden ständit, kasaavat pöydät, virittävät valot, näytöt ja äänet. Mahdollisuuksien mukaan myös kiertuevihot jaetaan valmiiksi saliin istuimille. Siksi tapahtumapaikka on varattava kiertueen käyttöön jo klo 13 alkaen. 

Aikataulu
n. 13.00 Kiertueen pystytys (audio, valot, ständit)
15.30 Kahvia ja verkostoitumista (tarjolle kahvia/purtavaa, väki paikalla vastaanottamassa vieraat)
16.30 Koulutus, osa I
n. 18.00 Tauko (tarjolle kahvia/purtavaa, sponsorit ja järjestäjät ständeillä hankkimassa asiakkaita/jäseniä)
18.30 Koulutus, osa II
20.30 Verkostoitumista
21.00 Kiertueen purku

Huomioikaa seuraavaa! Tilaisuuden alussa ei ole mahdollisuutta puheenvuoroille. Eli kaikki kumppanit ja järjestäjät huomioidaan materiaalissa ja esitellään erikseen alussa, väliajalla ja illan päätteeksi vetäjän toimesta. Lisäksi kumppanit saavat näkyvyyden ilmoittautumissivulla, kiitosviesteissä sekä tapahtuman Facebook-sivuilla. Esiintymistilan etuosaan ei rakenneta roll-up viidakkoa, eli jokainen kynnelle kykenevä ei sellaista voi paikalle tuoda.

Esimerkkejä

Esimerkkejä edellisen kiertueen järjestelyistä. Klikkaa kuvasta nähdäksesi sen suurempana.

Tekniikka

 

Kimmo Oksanen Tuotantomajakasta hoitaa kiertueella äänentoiston ja valaistuksen. Kimmolta löytyy omat valot & kaiuttimet & piuhat, koska kaikilla paikkakunnilla ei varustusta löydy omasta takaa. Jos tapahtumapaikallasi on oma tekniikkavastaava ja hänellä voisi olla aiheesta kysyttävää, pyydä olemaan yhteydessä Sirjaan.

Jos tapahtumapaikalta ei löydy videotykkiä, laitathan tietoa Sirjalle, jotta asiaan osataan varautua. Tavallisesti tykki ja valkokangas löytyvät tapahtumapaikalta, eikä Kimmo kuljeta niitä mukanaan.

Pasi laittaa esityksen pyörimään omalta tietokoneeltaan (Apple Macbook Air), mutta hänellä on adapterit, joilla koneen saa kiinni tavallisimpiin videotykki-virityksiin. Kimmolla on mukana myös muutama taulutelevisio, joihin laitetaan pyörimään aikataulu ja sponsoreiden ilmoituksia.

Yhteystyökumppanit

Jokaiselle valtakunnalliselle sponsorille (Fennia & Elo, Millpoint, Pihlajalinna, Tuplaamo) varataan oma paikkansa tavallisesti tapahtumapaikan aulaan tai samaan tilaan kahvitarjoilujen kanssa, vähän tilasta riippuen. Kumppaneille tarvitaan tilaa noin 4 x 2,5 metriä. Jokaiselle pääkumppanille tuodaan kiertuepakussa taustakangas (n. 2,5m x 2,2 m, säädettävä) ja pöytä/pöydät kankaan eteen.

Voitte myös laittaa oman ständin pystyyn ja tämä on suositeltavaakin. Voitte tarjota myös mahdolliselle omalle sponsorillenne paikkaa ständille.

Tässä on huomioitava, että Kimmo tuo ständit valmiina valtakunnallisen kiertueen yhteistyökumppaneille, mutta paikallisten sponsoreiden pitää huolehtia omasta ”osastostaan”. Huomioittehan, että kiertueen pääkumppaneille kiertue on tuhansien eurojen investointi, joten heille on taattava päänäkyvyys.

Ilmoittautuminen

Ilmoittautumisjärjestelmä hoituu meidän kauttamme. Järjestelmäämme asetetaan maksimiosallistujamäärä. Jos/kun maksimimäärä tulee täyteen, järjestelmä ottaa osallistujia jonotuspaikoille. Pyytäkää myös omaa väkeänne ilmoittautumaan, jotta järjestelmässä oleva penkkiluku pitää paikkansa eli penkkiluku=vapaita tuoleja koulutuspaikassa. Näin myös saatte saman tapahtumaviestinnän, kuin osallistujat ja pysytte näin kartalla siitä, mitä heille on viestitty.

Mikäli tapahtumapaikkaan on erilliset saapumisohjeet, laita ne Sirjalle niin saadaan lähetettyä ne osallistujille. Myös mahdollinen ohjeistus pysäköinnistä on hyvä kertoa. Ilmoittautumisjärjestelmä sulkee tapahtumaan ilmoittautumisen automaattisesti päivää ennen tapahtumaa.

Tässä suora ilmoittautumislinkki Mikkelin iltamiin: https://myynti-iltamat.fi/tapahtumat/mikkeli/

Toimitamme teille viikottain tilanteen ilmoittautujamääristä (viikosta 10 lähtien). Toimitamme myös osallistujista kootun ruoka-aineallergialistan, ilmoitattehan mihin mennessä tarvitsette eritysruokavaliotiedot.

Jokainen osallistuja saa ilmoittautumisen vahvistusviestin yhteydessä lipun, jolla osallistua tapahtumaan. Liput skannataan ovella. Tapahtumassa on aiemmin ollut korkea “no-show”-lista ja sitä koitetaan nyt pienentää sakolla. Jos osallistuja ei osallistu tapahtumaan eikä peruuta osallistumistaan, hänelle lähetetään 50 euron lasku.

Kaikilla osallistujilla on ollut jokaisessa tapahtumassa nimikyltit. Nimikylttien tehtävänä on ollut helpottaa verkostoitumista. Se, miten nimikyltti asia on meidän puoleltamme järjestetään, on vielä auki. Aikaisemmilla kiertueilla järjestäjille on toimitettu nimilistat ja he ovat itse tulostaneet kyltit osallistujille esimerkiksi osoitetarroille. Viestimme vielä nimikylteistä lähempänä tapahtumaa.

Markkinointi

Teillä on elintärkeä rooli markkinoinnissa, kun viestitte tapahtumasta jäsenillenne. Kiertueen virallinen hashtag on #myilta. Käyttäkää suoraa linkkiä https://www.myynti-iltamat.fi Twitterissä, Facebookissa, LinkedInissä ja muissa somekanavissa, kun viestissä ei ole koko sisältöä (ohjelma ja aikataulu). Markkinoimme kiertuetta kiertueen Facebook-sivuilla, ja postauksiemme jakaminen on erittäin suotavaa, koska Facebookin algoritmi tykkää siitä. Alla vielä valmiit viestipohjat eri kanaviin.

Kuvat löytyvät kuvapankistanne täältä. Kuvatiedostot on nimetty sen mukaan, minkä kokoisia ne ovat tai mihin kanavaan kuva on tarkoitettu. Voit vaihtaa näkymää esikatselusta listaukseen (jossa näkyy tiedostojen nimet) klikkaamalla oikealta sinistä neliötä, jossa on neljä vaakaviivaa. Huomioithan, että Facebook-julkaisulle ja Facebook-mainokselle on omat kuvansa, sillä mainoskuvasta vain 20% saa olla tekstiä. Jos et löydä linkin takaa oikean kokoista kuvaa, pyydä sopivaa: tanja@tuplaamo.fi

 

Printtimainokset

Mikäli haluatte mainostaa tapahtumaa lehdissä tai muualla, se tulee teidän kustannettavaksenne, mutta voimme tuottaa teille valmiin materiaalin. Laitattehan materiaalipyynnöt Tuplaamon graafikolle Tanjalle tanja@tuplaamo.fi. Laitattehan pyynnöt hyvissä ajoin, mielellään viikkoa ennen toimituksen aikarajaa. Kerro lehtimainospyynnössä minkä paikkakunnan tapahtumasta on kyse, mihin mediaan ilmoitus on tulossa ja minkä kokoinen ilmoituksen tulisi olla. Lisäksi kerro milloin ilmoitus täytyy toimittaa ja minne. Jos mahdollista, liitä mukaa lehden mediakortti tai ainakin linkki lehden nettisivuille. Lisäksi mainosta varten tarvitaan haluamanne logot painolaatuisina. Tilaa ilmoitus vähintään viikkoa ennen lehden omaa aineiston toimittamisen eräpäivää.

 

Sähköpostimarkkinointi

Aihe:

Ilmainen myyntikoulutus sinulle ja vaikka henkilökunnallesi, Myynti-iltamat Mikkelissä 8.5.2019

Viesti:

Hei

Toukokuun 9. päivänä Myynti-iltamat saapuu Mikkeliin ja kutsumme sinut mukaan.
Tarjolla on kahmalokaupalla konkreettisia myyntineuvoja ja vähän myös piiskaa, jotta neuvot muuttuisivat teoiksi.
Ohjelmassa on kolme tuntia koulutusta sekä päälle verkostoitumista.

Tätä on luvassa:

Aikataulu
15.30 ovet auki, kahvia ja verkostoitumista
16.30 Tapahtuma alkaa, osa I
n. 18.15 Tauko
18.45 Koulutus, osa II
20.30 Verkostoitumista
21.00 Tilaisuus päättyy

Aiheet:

  • Miten myynti on muuttunut, oletko sinä?
  • Millaisia myyjiä tarvitaan ja kenet digitalisaatio tappaa
  • Myyjän ydintaidot 2019
  • Asiakas ei ole aina oikeassa, mutta asiakkaan tunne on
  • Miksi Penaa ei mutterin nousukulma kiinnosta, mutta Maijaa kyllä.

Koko tapahtuma on sinulle täysin maksuton, sillä sen tarjoavat Fennia, Elo, Millpoint, Pihlajalinna sekä Mikkelin seudun Uusyrityskeskus ja Digiportaat-hanke / Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy.
Myynti-iltamat saapuu siis Mikkeliin 8.5.2019, ilmoittaudu heti tapahtumaan ja ryhdy valmistamaan takapuoltasi potkittavaksi.

Ilmoittaudu: https://myynti-iltamat.fi/tapahtumat/mikkeli/

Nähdään iltamissa!

 

Facebook

(kuvapankista löytyy kansikuva, postauskuva ja mainoskuva)

Muista jakaa tämä useaan kertaan. Kannustathan myös yrittäjäyhdistyksen aktiiveja jakamaan postaustanne eteenpäin omissa kanavissaan.

Myynti-iltamat-kiertue teemalla “Myynnin pelko on konkurssin alku” saapuu Mikkeliin 8.5.2019!

Myyntikuiskaaja ja markkinoinnin apumies Pasi Rautio auttaa sinuakin katsomaan myyntitaitojasi toisesta näkökulmasta. Myytpä kuluttajille, yrityksille tai työnkuvasi ei mielestäsi edes sisällä myyntiä, tämä ilta on juuri sinulle. Ilmainen kolmen tunnin koulutus antaa sinulle välineet kehittää myyntitaitojasi, oletpa ottamassa siinä ensiaskeleita tai jo tallannut salkku kainalossa pidempään. Ilta on kaikille avoin ja maksuton. 

Myynti-iltamat siis Mikkelissä 8.5.2019 kello 15.30 – 21.00. Ilmoittaudu heti: https://myynti-iltamat.fi. Kiertueen vierailun mahdollistavat Fennia, Työeläkeyhtiö Elo, Millpoint, Pihlajalinna sekä Mikkelin seudun Uusyrityskeskus ja Digiportaat-hanke / Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy.  

Twitter

(kuvapankista löytyy Twitteriin sopivan kokoinen kuva):

Twitterissä viestiä voit toistaa useaan kertaan.

Twiitti 1

Myynnin pelko on konkurssin alku. Kolmen tunnin ilmainen myyntikoulutus Mikkelissä 8.5.2019. Ilmoittaudu: https://www.myynti-iltamat.fi  #myilta #myynti #yrittäjä  

Twiitti 2

Yrittäjä, ahdistaako myynti? Iltamissa myyntitaitojen tehokertaus, ehkä joku uusi taitokin saattaa tarttua. Vain hyväasenteiset saavat paikan. Mikkelissä 8.5.2019 Ilmoittaudu heti: https://www.myynti-iltamat.fi  #myilta #yrittäjät #myynti

 

LinkedIn

(kuvapankista löytyy kansikuva. Julkaisuihin voit käyttää esim. Facebook-postaus kuvia)

Myynti-iltamat teemalla “Myynnin pelko on konkurssin alku” saapuu Mikkeliin 8.5.2019!

Myyntikuiskaaja ja markkinoinnin apumies Pasi Rautio auttaa sinuakin katsomaan myyntitaitojasi toisesta näkökulmasta. Myytpä kuluttajille, yrityksille tai työnkuvasi ei mielestäsi edes sisällä myyntiä, tämä ilta on juuri sinulle. Ilmainen kolmen tunnin koulutus antaa sinulle välineet kehittää myyntitaitojasi, oletpa ottamassa siinä ensiaskeleita tai jo tallannut salkku kainalossa pidempään. 

Ilta on kaikille avoin ja maksuton. Myynti-iltamat siis Mikkelissä 8.5. kello 15.30 – 21.00. Ilmoittaudu heti: https://myynti-iltamat.fi
Kiertueen vierailun mahdollistavat Fennia, Työeläkeyhtiö Elo, Millpoint, Pihlajalinna sekä Mikkelin seudun Uusyrityskeskus ja Digiportaat-hanke / Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy.

 

Copyright 2019 - Myynti-iltamat - All Rights Reserved

Tietosuojaseloste